Σκέψου το εξής σενάριο:

Θες να πας διακοπές. Ετοιμάζεσαι, φτιάχνεις τα πράγματα σου, τα φορτώνεις στο αυτοκίνητο, μπαίνεις μέσα, βάζεις μπροστά την μηχανή  και περιμένεις… συνεχίζεις να περιμένεις σκεφτικός γιατί συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις αποφασίσει το πού θα πας!

Μπορείς να γελάς διαβάζοντας τις 3 προηγούμενες σειρές και να κουνάς το κεφάλι σου σκεπτόμενος ότι αυτά δεν γίνονται, αλλά αυτό που σου περιέγραψα είναι ακριβώς η ίδια λογική στη περίπτωση που έχεις μια επιχείρηση και δεν έχεις συγκεκριμένο στόχο κάθε χρόνο, κάθε μήνα, κάθε εβδομάδα και κάθε ημέρα σε κάθε πωλητή/ πωλήτρια. Είσαι σαν τον οδηγό που μπήκε μέσα στο αυτοκίνητο του (πας καθημερινά στο κατάστημα σου), ήθελε να πάει κάπου αλλά δεν ήξερε ούτε το πού ούτε το πώς (θες να έχεις αποτελέσματα αλλά δεν έχεις ούτε την στρατηγική ούτε την μέθοδο).

Στατιστικά πάνω από το 40% των επιχειρήσεων πάσχουν σε αυτό το κομμάτι είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι επιχειρήσεις αυτές αποτυγχάνουν.

Στην Beyond Business Enterprises κάνοντας επαφές με πολλές εταιρείες έχουμε ακούσει απίστευτες «δικαιολογίες» για ποίο λόγο  δεν έχουν στοχοθετημένο το προσωπικό όπως «δεν θέλουμε να τσακώνονται μεταξύ τους για τους πελάτες», «θέλουμε να μην υπάρχει ανταγωνισμός», θέλουμε να υπάρχει ένα όμορφο κλίμα», κλπ. Οι ίδιες εταιρείες όμως είναι αυτές που μας φωνάξανε για να τους βοηθήσουμε γιατί έχουν πτωτικές πωλήσεις και είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

Δεν χρειάζεται ούτε οι πωλήτριες και οι πωλητές να τσακώνονται, ούτε να χαλάσει το κλίμα ούτε να φαίνεται άσχημη εικόνα. Αυτό που χρειάζεται είναι η εμπορική διεύθυνση να αποφασίσει αν θέλει να επιβιώσει ή να τους έχει όλους «θεωρητικά» καλά.

Υπόψη δε, ότι όταν η εταιρεία κλείσει ή έχει πολύ σοβαρά προβλήματα τότε ΚΑΝΕΙΣ δεν θα είναι καλά.

Η διαδικασία της στοχοθέτησης είναι κάτι απλό αλλά για να γίνει σωστά θέλει να δεις το πρόβλημα ή την κατάσταση κατάματα, και κατά την δική μου εκτίμηση αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που πολλοί επιχειρηματίες το αποφεύγουν.

Με ένα πολύ απλό παράδειγμα:

Πόσα έξοδα έχω κάθε μήνα, (τα προσθέτω ΟΛΑ: πάγια, προσωπικό, εμπόρευμα, κλπ). Πόσα χρήματα θέλω να κερδίζει η επιχείρηση. Το επιμερίζω σε μηνιαία βάση με τα άτομα που εργάζονται στην επιχείρηση μου και το ξανά-επιμερίζω σε καθημερινή βάση.

Πριμοδοτώ το κάθε εργαζόμενο για το αν έφτασε τον στόχο του, για το αν τον ξεπέρασε κατά λίγο και αν τον ξεπέρασε κατά πολύ. Τους κάνω όλους να νιώθουν μοναδικοί και να θέλουν να εργαστούν με κέφι και φυσικά να κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα.

Τι κέρδισα?

  1. Ξέρω ακριβώς τη πρέπει να κάνει η επιχείρηση μου για να πάει καλά.
  2. Ξέρω ακριβώς πώς να το κάνω.
  3. Το προσωπικό μου είναι ευχαριστημένο και χαρούμενο.
  4. Ο πελάτης μου είναι ευχαριστημένος γιατί το προσωπικό μου το έδωσε απίστευτα καλή εξυπηρέτηση

Το πιο σημαντικό όμως:

Κέρδισα την επιβίωση μου!

Δεν θέλω να σε αγχώσω ούτε και να σε αποθαρρύνω. Θέλω όμως σε εσένα που ενδιαφέρεσαι για την επιχείρηση σου να σου πω ότι η λύση είναι ένα τηλεφώνημα μακριά.

Πάτησε εδώ και κάλεσε μας σήμερα και θα έρθουμε στο χώρο σου να σου δώσουμε τις απαντήσεις που χρειάζεσαι και να σου μάθουμε πώς να δημιουργήσεις την πιο κερδοφόρα επιχείρηση που είχες ποτέ.

#TRL